موضوع : نقش امید در زندگی

چکيده
اميدوار بودن ، هنري است که بايد همگان ، به خصوص نسل پوياي جوان آن را فرا بگيرند . زیرا امیدواری حالتي نفساني بوده و موجب دل بسته شدن انسان به امور مورد انتظار خود مي شود .
در اسلام ، اميد و آرزو جايگاه رفيعي داشته است تا جايي که معصومين در روايات از اميد به عنوان رحمت الهي ياد کرده اند . به طور کلي اميد و آرزو را به دو قسم اميد و آرزوي کاذب و صادق تقسيم کرده اندکه تشخيص دادن آن ها امري الزامي است . آرزوهاي واهي و نامتعادل از مهمترين آفات اميدها و آرزوها بشمار رفته اند . زيرا طبق روايات ، آرزوهاي دراز ، عقل انسان را مي برد و اگر از حد اعتدال خارج شود ، مفاسد جبران ناپذيري به دنبال خواهد داشت .
براي داشتن روحيه ي اميدوارانه راه هاي مختلفي وجود دارد : 1ـ ديدن نيمه ي پر ليوان و انديشيدن به داشته هاي خود . 2ـ توکل بر خدا .3ـ توجه به گذشته ي شيرين و مرور خاطرات مسرت بخش . 4ـ داشتن تصويري روشن از آينده و بهره مندي از روحيه ي انتظار . 5 ـ داشتن شناختي بهتر از سختي ها . 6 ـ تحمل تپش هاي پر اضطراب انتظار و از ياد نبردن طلوع خورشيد .
کلام آخر اين که اميد و اميدواري در هر عملي يا رفتاري ضروري است و نمي توان بدون داشتن اميد کاري را به نحو احسن انجام داد .


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.