موضوع : انس معنوی

سخنرانی استاد داستانپور
تاریخ : 91/5/31
خلاصه: شما در این سن جوانی و نوجوانی می توانید فوق العاده به امام زمان (عج) نزدیک شوید. سعی کنید دو انس را تجربه کنید: انس با خدا و انس با آقا اباعبدالله(ع)
ما بخواهیم یا نخواهیم ورودی های معنوی ما بالاست. هردفعه بعد از نماز مثلأ نماز پنج دقیقه به سجده برو و با خدا حرف بزن. ازهمین حالا شروع کنید دعا کردن، شروع کنید قرآن خواندن، چطور چندبار در روز با موبایل و کامپیوتر کار می کنید، خوب چنددقیقه هم بنشین و قرآن بخوان، غلط می خونی؟ اشکال نداره. بخون تا متوجه بشی. شما جوان ونوجوان هستید، استعدادتان برای انس با عالم ملکوت درجه یک است. هنوز ذائقه شما تغییر نکرده. عادت کن به هرکسی دل نبندی، تنها جایی که باید تابلو بزنی: لعنت به کسی که اینجا آشغال بریزد دلت هستش. توی دلت آشغال نریز، بگذار دلت سالم باشه. دل سالم فوق العاده شوق به امام زمان(عج) داره. این دل را باید تربیت کرد.
دو انس را حتمأ تجربه کنید، اگر نداری از خدا بخواه عطایت کنه، هرچقدر هم براش از خدا طلب کنی کم است.
یکی انس با خدا که این انس با خدا شب عاشورا امام حسین(ع) و اصحاب اباعبدالله را آرام می کنه.
دیگری انس با اباعبدالله الحسین(ع) که باید بچشید، مزه مزه اش کنید.امام حسین(ع) یک حقیقتی است که اگر کسی در نوجوانی و جوانی اش این حقیقت را نچشه به نظر من نوجوانی و جوانی اش را باخته است.
سعی کنید چشم خدا و امام زمان (عج) شما را بگیره، کاری کنید که تودل بروی امام زمان بشید. میشه یک شبه یار امام زمان شد، آن برنامه چندساله که برخی ها دارند جدا، اما سعی کنید چشم طمع خدا و امام عصر شما را بگیره چون که دیگه زندگی شما آباد میشه. نمونه اش جناب حر در ماجرای کربلا که به چشم اباعبدالله آمد، راه میان بر و اینکه به چشم خدا و امام عصر بیایی، امام حسین (ع) و ارتباط گرفتن با اوست دغدغه ات این باشد که زندگیت اهل بیتی باشد. بنشین با امام حسین(ع) حرف بزن، بنشین با او عشق بازی کن. بنشین یک گوشه خلوت شروع به شعر خواندن کن،شعر بلد نیستی سلام دادن، با اباعبدالله حرف بزن شاید اولش حسی نباشه اما بعداز چند وقت دلی بهت میدهند، میبینی وقتی اسم ایشان می آید تمام وجودت شعله ور میشه.
چه زمانی بنا است پیدایش کنیم؟ در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است. زود پیدایش کنیم این سن چشیدنی است.
حاج آقا پس گیرش کجاست که ما اثرش را نمی بینیم؟!
گیر کارمون اینجاست که ولخرجیم.. از یک طرف ورودی هامون بالاست اما از طرفی خروجی هامون هم بسیاره… هم به نحوی آب معنویت به قلبمان میاد واز طرف دیگر پمپاژ میشه و میره. یک غیبت،یک تهمت و… تمام؛ به این دلیل هستش که اثرش را نمی بینیم چون خروجی زیاده..
چند نکته را باید رعایت کرد:
اول اینکه زبانت را کنترل کن بخصوص در مقابل پدر و مادر…
روایت هست که میفرماید: زبان جرمش قلیل اما جرمش کثیره؛ یعنی از این زبان کوچک میتونه جرم ها و اشتباهات زیادی سر بزنه، که بعضی هاش ممکنه همه اعمال نیک آدم رو نابود کنه، پس در درجه اول سعی کنیم مراقبت زیادی از زبانمون داشته باشیم.
علی الخصوص زبانت رو از غیبت و تهمت کنترل کن.
دوم اینکه چشمت را کنترل کن.چشم ورودی دل هستش پس نگذار با نگاه نادرست هرچیزی وارد دلت بشه. این چشم باید وقف دیدن امام زمان بشه، به کمتر از این قانع نشیم.
سوم اینکه نسبت به نمازها اهمیت بیشتری قائل شو. نماز اول وقت اقتدای به امام زمان هستش، دوست داری نمازت رو به نماز امام زمان وصل کنی بسم الله .

  • نظر از: مریم
    1393/08/10 @ 03:50:19 ب.ظ

    مریم [عضو] 

    سلام دوست عزیز خداقوت
    استفاده بردیم
    ممنون
    التماس دعا

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.